Lądek Zdrój – dzień piąty 

Dziś znów odwiedziłem podziemia. Tym razem dawną kopalnię w Kletnie, niedaleko Jaskini Niedźwiedziej. 

Kopalnia bardzo ciekawa, zwłaszcza że przecież w czasach stalinizmu  okolicy istniał Zakład R1 w którym wydobywano Metal R2 – czyli uran. Wydobywano jak to za Stalina, metodą pracy niewolniczej.. A że nasz przewodnik to wnuk jednego z takich górników.. jak sam powiedział włączył sobie mocno cenzurę że względu na dzieci, ale to co opowiadał.. Szok 😱 😢

Sama kopalnia jest świetna, choć część dostępna nie jest jakaś bardzo wielka. Niesamowite jest to że na ścianach, ot tak sobie, są żyły kamieni pół-szlachetnych, głównie kwarcu dymnego, mlecznego i fluorytu. W pobliskiej odkrywce zabrałem sobie parę fluorytów na pamiątkę  🙂 

Kopalnię zwiedza się w kaskach – I całe szczęście, bo dwa razy tak przykadziłem w jakiś wystający kuśmider na suficie że bez kasku… 

Nasz Przewodnik – jak widać również w kasku
Podziwiamy żyły fluorytów

Korytarze w kopalni. Co ciekawe czułem się tam o niebo lepiej niż w tej pierońskiej twierdzy
Wystawa sprzętu, głównie ratowniczego I ochronnego. Według mnie bardzo w klimacie Metro

Po kopalni – kolejna atrakcja: park linowy 

Park linowy jaki jest każdy widzi

No i.. Jak by tu powiedzieć.. 

Pokurczyli się ci ludzie w praniu czy co?
Zrobiłem trasę masta-level 😁 oczywiście w moim niepowtarzalnym stylu kung-fu pandy 😂 

Z trasy zlazłem bardzo zadowolony, z palcami nie zginającymi się ze zmęczenia, i obdartymi jak sześciolatek kolanami. 😂 Jest moc (kung-fu pandy oczywiście). 

Dzieciaki też oczywiście bardzo zadowolone. Z resztą im się nie dziwię 

Stay tuned 🐱

Skomentuj

