Szkoła

Oj dużo się działo przez te ostatnie dwa tygodnie. Masa latania, załatwiania… aż nie było czasu ani sił na pisanie. Teraz sporo spraw już ogarnięta i powinno być lepiej <scroll down for english translation>

Przede wszystkim – wygląda na to że mam pracę 🙂
W szkole.
Pamiętacie jeszcze moją wyprawę z Bajką? To było dawno, w poście Chwalę się/Im proud

No właśnie teraz tam pracuję 😀

Gdyby parę lat temu ktoś mi powiedział że będę tak pracować – w życiu bym nie uwierzył.
A jednak. W sumie to aż sam nie mogę w to uwierzyć 😉

Dzieciaki są niesamowite.
Już mogę powiedzieć że uczenie aspików to sama przyjemność. W zasadzie wystarczy sprawdzić czy może przypadkiem daną rzecz już wiedzą (parę razy byłem   zszokowany poziomem ich wiedzy)   – a jak nie wiedzą – starczy pokazać i wytłumaczyć. I już 😉

Niby sam się tak uczę – ale obserwowanie tego u innych osób to zupełnie nowe doświadczenie.
Podobnie jak obserwowanie tego że nie tylko ja mam problemy sensoryczne – na przykład takie jak nadwrażliwość na światło. W dodatku – ponieważ wiem jak sobie z nimi radzić – staram się tą wiedzę przekazywać dalej 🙂

Mam ambitny plan by zarazić dzieciaki zainteresowaniem przyrodą. Nie koniecznie na poziomie PRO 😉 – ale jak się które zacznie interesować obserwowaniem ptaków, roślin czy ssaków – to będę z siebie dumny 😀
Myślę też o pouczeniu ich fotografowania – oczywiście jeśli będą chętni

Najbardziej ambitny plan – mam dwie osoby z głębokim autyzmem do których na razie nie do końca wiem jak dotrzeć. Mam już parę pomysłów, mam nadzieję że się sprawdzą …i parę maleńkich sukcesów… ale chciał bym więcej.


Wiem że czeka mnie masa nauki –  chcę się nauczyć jak pomagać najlepiej jak się da i planuję rozpoczęcie nauki psychologii rozwojowej. A w zasadzie już zacząłem się tego uczyć.

I fajnie 😀 cóż ja zrobię że lubię się uczyć 😉
A może przy okazji uda mi się poprawić moje …hmm… powiedzmy „problemy” z ludźmi? Z tego co się już dowiedziałem – ja też na 100% mam w tej kwestii masę deficytów czy też „luk w rozwoju”.


A teraz coś z zupełnie innej beczki

Dziś wstałem o 5 rano (zuoooo) i pojechałem w teren.
Enjoy 😀
(zdjęcia jak zwykle w postaci slideshow – zachęcam do klikania w miniaturki i oglądania dużych 😉 )


Stay tuned 🐱


A lot happened since last two weeks.

First of all – looks like I have job.
In school

Do you remember my trip with Bajka team? It was quite long ago, I was writing about it in  Chwalę się/Im proud

So – I’m working there 😀

If couple years ago someone would told me that I’ll be working as a teacher – I would not believe. Life is funny 🙂

The kids are amazing.
I can already say that teaching Aspies is pure pleasure. In fact, I just have to check if by any chance they already know what I want to tell them (more than few times I was shocked by the level of their knowledge) – and if they not know it – it’s enough to show and explain. Simple 😉

Yup, I know – I’m learning exactly the same way – but observing it in other person is something totally new and different. And awesome 😀

Watching  that I’m not only one with sensory problems – for example, such as sensitivity to light – is also interesting and educational for me. In addition – because I know how to deal with such problem – I’m trying to pass this knowledge to kids.

I have an ambitious plan to „infect”  kids with nature-conservation mentality. Not necessarily at the PRO-level 😉 – but if they will begin to be interested in bird-watching, plants or mammals – I’ll be proud of yourself: D

Another, even more ambitious plan is… I’ve got two persons with deep autism, and I wish to make good contact with them. I’ve got some ideas, and some small successes – but it will be long way.

I know that I will have a lot to learn. I want to learn how to help as best as you can, and plan to start learning developmental psychology.
I’m happy with that – cause I like learning new stuff 🙂

And maybe during this way I’ll fix some stuff about myself?


And now for something completely different

I woke up at 5am, and go for a photo-trip

(Photos as always as slideshow, click ’em to see full-size)

🐱

One thought on “Szkoła

Skomentuj

