Polule

Wszystko zaczęło się wczoraj. Moja niemnoszko szurnięta rodzicielka wykopała w internetach takiż to artykuł (czy może kryptoreklamę?):
DO ARTYKUŁU->

i dawaj snuć wizje znalezienia mi tak zwanej „odpowiedniej osoby”.

Ja niby już za stary i za bardzo doświadczony jestem na takie bajki, ale… nosz kurcze, nie był bym mną gdybym nie zaczął się Zastanawiać. A jak już zacząłem, to włączył mi się Myśliciel na całego.

Bo z jednej strony – doskonale wiem że jestem najgorszą możliwą partią w promieniu setek, może i tysięcy kilometrów, a znalezienie osoby z która by ze mną wytrzymała – a ja z nią, było by odkryciem porównywalnym z opisaniem bozonu Higgsa, ale.. cóż.. jest w człeku taki defekt że czasem czuje się samotny. I że czasem snuje dziwne rozważania, z leitmotivem „a gdybyż tak”.

Męczyły mnie te rozważania wieczorem, męczyły z rana, w końcu jasna cholera mnie wzięła i stwierdziłem – muszę się oderwać. Jadę
Jadę gdzieś…
A w końcu
Jadę na Polule.

Zapytacie może „cóż to takiego te Polule”??

Otóż tak się składa, że na Suwalszczyźnie są tereny z powiązaniami Litewskimi – dlatego znajdziecie tu takie wsie jak Kadaryszki, Ejszeryszki, czy wspomniane Polule 🙂 Ot taka lokalna ciekawostka

Pierwsza rzecz jaka mi w oko (i obiektyw) wpadła – ot taki minimalizm z cotkiem.
DSC08115 Polował mały morderca na myszy na rżysku – a ja zapolowałem na niego 🙂

Kawałek dalej doznałem lekkiego szoku
Wyjeżdżam spokojnie zza górki, a tu:
DSC08166…most energetyczny…
Tak tak moi Drodzy – to nie jakiś okręg przemysłowy, to Suwalszczyzna – do jakże niedawna obszar nieskażonego krajobrazu.

A teraz…
Proszę: NeoWieśPolska
DSC08155„Gniazdo bocianie ze słupem i wiatrakiem”

DSC08191„Krówskie poidło ze Słupami”

DSC08275

„Sielski Widoczek z Mostem Energetycznym”

Ciekawe czy ktoś – planując to przedsięwzięcie – pomyślał „jak to właściwie będzie wyglądać”?? Ciekawe…

No nic to.
Całe szczęście że jeden z moich ulubionych widoczków nie został „zasłupowany”.
DSC08260Tyle dobrego.

Zostawiłem Polule, minąłem Kaletnik, i ruszyłem w kierunku Piotrowej Dąbrowy
Przynajmniej tam się nic nie pozmieniało

DSC08339 DSC08330 DSC08325 DSC08317 DSC08309

Tam słupy też są, ale jakieś takie niższe, starsze, swojskie…

W sumie, może do tych nowych też w końcu przywyknę..
Mam już taki „prodżekt” by w ramach oswojenia nowego krajobrazu ruszyć śladem Mostu Energetycznego i porobić Widoczki ze Słupami.
Może coś ciekawego z tego wyjdzie?

Na deser – jeden z moich ulubionych motywów 🙂

DSC08303

2 thoughts on “Polule

Skomentuj

