Nocne łowy

Wybrałem się wczoraj (czy też może dzisiaj) w nocy na „czerwony księżyc”.

Niestety.. pogoda nie dopisała 😦 – zamiast księżyca było 100% pokrywy chmur i lekki deszczyk :-p
Ale skoro już byłem w terenie w środku nocy – trzeba to było wykorzystać 🙂
Na początek – skraj suwalskiego Osiedla Północ.
DSC07964Obiektyw Chinon (który już opisywałem) przesłona 3.5 , czas naświetlania  ~2sec
Naświetlanie oczywiście z statywu, aparat uruchamiany samowyzwalaczem – przy takich czasach statyw i samowyzwalacz to konieczność – inaczej zdjęcia wyjdą poruszone. A poruszone zdjęcia to ZUO >:D

DSC07961No chyba że jest mocno i świadomie poruszone – wtedy to zupełnie co innego

Korzystając z nocy, postanowiłem zrobić również parę lokalnych, suwalskich „standardów”:

DSC08094-2Ratusz miejski

DSC08022Konkatedra p.w. św. Aleksandra

DSC08096-2Ulica Kościuszki – historycznie główna ulica miasta
(W dodatku to ponoć historycznie pierwsza brukowana ulica miasta 🙂 )

DSC08037Park miejski

I teraz ciekawostka – te wszystkie zdjęcia robiłem już bez statywu, „z ręki”.

Jak to możliwe? Myślicie może że dałem jakąś kosmiczną czułość?
Nie, nie dałem. Do rodzinki moich stareńkich obiektywów dołączyła Minolta MD 35mm F2.4 Ponoć moja równolatka 🙂
Dzięki temu że ma tak świetne światło – te zdjęcia robiłem z czasem
~1/15 sekundy, przy stosunkowo małej czułości.
A jasność nie jedyna zaleta tego obiektywu – daje piękne kolory, jest super-ostry, i gdy trzeba – piękne rozmycie tła. A że nie ma autofocusa – mi to nie przeszkadza.

Ps. Gęsi lecą. Zaczął się masowy przelot gęsi – jesień przyszła, nie ma na to rady

Skomentuj

